Partner serwisu
Drogi i autostrady

S7 Chęciny – Jędrzejów: wykonano ok. 65-70 proc. Finał w II półroczu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S7 Chęciny – Jędrzejów: wykonano ok. 65-70 proc. Finał w II półroczu?
fot. checiny-jedrzejow.drogas7.pl
Na już opóźnionym w stosunku do pierwotnego terminu odcinku drogi ekspresowej S7 Chęciny – Jędrzejów wykonawca, mimo sezonu zimowego, prowadzi te prace, na które pozwalają warunki atmosferyczne. Jednak na przejazd tym odcinkiem mamy szansę nie wcześniej niż w drugim półroczu. Zaawansowanie prac nie przekracza 70 proc.

Liczący 21,5 km odcinek ekspresowej siódemki od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów połączy obwodnicę Kielc ze wschodnią obwodnicą Jędrzejowa. Realizuje go konsorcjum Salini i Todini.

Droga pierwotnie miała być gotowa w październiku 2017 roku, jednak wystąpiły opóźnienia. Obecnie formalny termin ukończenia prac to 17 marca 2018 roku. – Należy podkreślić, że jest to termin formalny, ponieważ nie zostały jeszcze rozpatrzone wszystkie wnioski o przedłużenie terminu jakie wykonawca kierował z przyczyn niezależnych – zwraca uwagę Małgorzata Pawelec – Buras, rzeczniczka prasowa GDDKiA w Kielcach. Chodzi m.in. o odmienne warunki gruntowo-wodne, złe warunki pogodowe i niemożność przełożenia linii wysokiego napięcia w określonym terminie. – O ustalonym finalnie terminie ukończenia robót będzie można mówić, po zakończeniu analizy i rozpatrzeniu wniosków wykonawcy – stwierdza rzeczniczka.
Obecnie zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi ok. 65-70 procent, w tym np. zaawansowanie obiektów mostowych to ok. 80 procent, podbudowa bitumiczna na ciągu głównym S7 ułożona jest w około 70 proc. warstwa wiążąca nawierzchni wykonana jest w 50 procentach.

Wyświetl większą mapę

Jak podaje inwestor, do wykonania zostało m.in. dokończenie warstw konstrukcji nawierzchni (podbudowy, warstwy wiążącej) i ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni. Trzeba także dokończyć prace na obiektach (w tym izolacje i nawierzchnie), wykonać roboty na fragmentach uwolnionych po zmianach organizacji ruchu, w tym prace na pierwszym kilometrze odcinka.
Jak podkreśla Małgorzata Pawelec-Buras, to kiedy pojedziemy trasą zależy m.in. od mobilizacji wykonawcy. Na razie, mimo sezonu zimowego, firma zadeklarowała prowadzenie tych robót, na które pozwalają warunki pogodowe.

Wcześniej tempo pracy na tym odcinku krytykował m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który wizytował budowę S7 w świętokrzyskim – odcinki Chęciny – Jędrzejów i będący jeszcze wówczas w realizacji fragment od Jędrzejowa do granicy województwa. – Zobaczyłem dwa różne odcinki – mówił wtedy minister (fragment do granicy regionu zbliżał się wtedy do finału). Wskazywał, że niektórzy wykonawcy nie wykorzystują należycie czasu na budowie.

W ocenie GDDKiA, realny termin ukończenia trasy Chęciny – Jędrzejów jest możliwy w tym roku, ale dopiero w jego drugiej połowie.

W ramach zadania realizowanego przez konsorcjum na czele z Salini, oprócz dwujezdniowej drogi ekspresowej powstaną trzy dwupoziomowe węzły drogowe: w Tokarni, Brzegach i Mnichowie, a także miejsca obsługi podróżnych w Smykowie i Podlasiu.

Wybudowanych ma być 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.
Powstanie również sieć dróg dojazdowych umożliwiająca obsługę przyległych nieruchomości.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5